• metchampagne.nl

Moët Hennessy verwerft 5o procent belang in Jay-Z's Armand de Brignac (Ace of Spades) Champagne

Moët Hennessy, de Wines & Spirits divisie van LMVH (Louis Vuitton Moët Hennessy), is een partnerschap aangegaan met Shawn Jay-Z Carter, kortweg Jay-Z. Het bedrijf heeft een belang van 50 procent verworven in Armand de Brignac Champagne van de Amerikaanse rapper.

Shawn Jay-Z Carter (Jay-Z) Foto: Courtesy of Moët Hennessy


In 2014 verwierf Jay-Z Armand de Brignac Champagne van Sovereign Brands, nadat hij het bedrijf een aanbod had gedaan dat 'ze niet konden weigeren.' Het partnerschap betreft niet alleen een belang van 50% in Armand de Brignac door Moët Hennessy, maar ook een wereldwijde distributieovereenkomst. Volgens het persbericht heeft Armand de Brignac, dat in 2006 werd gelanceerd, in 2019 meer dan 500.000 flessen verkocht.


De champagnes van Armand de Brignac, ook vaak Ace of Spades genoemd naar het symbool op de fles, worden geproduceerd door Maison Cattier. Cattier blijft ook verantwoordelijk met de nieuwe eigendomsstructuur. Jean-Jacques Cattier en zijn zoon Alexandre zijn respectievelijk 12e en 13e generatie champagnewijnbouwers. Hun droom was om een champagne te creëren van een uitzonderlijke kwaliteit.


Moėt Hennessy President en CEO Philippe Schaus gaf in een reactie aan dat 'Armand de Brignac grenzen doorbreekt. Het merk vormt een weerspiegeling van hedendaagse ideeën over luxe, met behoud van de historische waarden en tradities die horen bij de productie van champagne. We zijn ongelooflijk trots om samen te werken', aldus Schaus.


Jay-Z liet weten dat het partnerschap Armand de Brignac op allerlei manieren verder zal brengen: 'Het is een partnerschap dat de hele tijd vertrouwd heeft gevoeld. We zijn ervan overtuigd dat de kracht van het wereldwijde distributienetwerk van Moët Hennessy, het portfolio en de uitmuntende staat van dienst bij het ontwikkelen van luxemerken, Armand de Brignac commerciële kracht zal geven die het nodig heeft om nog verder te groeien en bloeien.'


Bronnen: Moët Hennessy, The Drinks Business, Armand de Brignac.

37 keer bekeken